استفاده از نخ تابیده صحرا برای بکسل ماشین

نخ تابیده صحرا که برای تولید جلوه‌های ویژه استفاده می‌شوند، شامل بوکله می‌شوند که با حلقه‌های برآمده مشخص می‌شود.

نخ نوب، با مکان‌های بزرگ‌شده، یا نوک‌هایی که با چرخاندن یک سر نخ به دور دیگری در یک نقطه به‌صورت چندباره تولید می‌شود.

و چنیل، نخی نرم و بلند که از هر طرف پرز بیرون زده است نخ های بافت دار نخ های رشته ای مصنوعی هستند که با حرارت دادن یا تکنیک های دیگر حجیم یا کشدار می شوند.

در نخ‌هایی که برای بافتن، تار یا درازا استفاده می‌شود، نخ‌ها معمولاً قوی‌تر، تابیده‌تر، صاف‌تر و یکنواخت‌تر از نخ‌های پرکننده یا ضربدری ساخته می‌شوند نخ های بافندگی پیچش کمتری نسبت به نخ های بافتنی دارند.

نخ های مورد استفاده برای بافندگی ماشینی ممکن است از انواع تک یا لایه ای باشند نخ های لایه به طور کلی برای بافندگی دستی استفاده می شود.

نخی که برای خیاطی استفاده می‌شود، نخی است که دارای سطح مقطع دایره‌ای است نساجی، هر رشته، الیاف یا نخی که بتوان آن را به پارچه یا پارچه تبدیل کرد و خود ماده حاصل.

این اصطلاح از واژه لاتین textilis و texere فرانسوی به معنای “بافندگی” گرفته شده است و در اصل فقط به پارچه های بافته شده اطلاق می شود با این حال، شامل پارچه های تولید شده با روش های دیگر نیز می شود.

بنابراین، نخ ها، ریسمان ها، طناب ها، قیطان ها، توری ها، گلدوزی ها، توری ها، و پارچه های ساخته شده از بافت، بافندگی، چسباندن، نمد یا تافت منسوجات هستند.

برخی از تعاریف واژه نساجی همچنین شامل آن دسته از محصولاتی می شود که با اصل کاغذسازی به دست می آیند که بسیاری از خواص مرتبط با پارچه های معمولی را دارند.

این مقاله به بررسی توسعه نساجی و تاریخچه و توسعه صنعت نساجی می پردازد.

این مقاله با جزئیاتی به فرآیندهای دخیل در تبدیل الیاف به نخ، ساخت پارچه، عملیات تکمیلی منسوجات، استفاده از مواد نساجی و رابطه بین تولید کننده و مصرف کننده می پردازد.

اطلاعات مربوط به الیاف نساجی طبیعی و مصنوعی خاص مانند پشم، موهر، نایلون و پلی استر در مقالات جداگانه بررسی شده است.