استفاده از چوب دارچین گلها برای از بین بردن بوی بد پا

یکی از بهترین فواید چوب دارچین گلها توانایی آن در مبارزه با بیماری قلبی است به دلیل این اثر، چوب دارچین همچنین نشان داده است که از فشار خون و سطح کلسترول سالم پشتیبانی می کند.

مطالعات نشان داده اند که فقط نصف قاشق چای خوری دارچین در وعده غذایی روزانه می تواند به کاهش سطح کلسترول و کاهش کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید (اسیدهای چرب در خون) کمک کند.

در یک مطالعه حیوانی، محققان نشان دادند که مصرف دارچین به مدت 35 روز در واقع سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود می بخشد و به طور موثر کلسترول HDL را مدیریت می کند.

چوب دارچین در مبارزه با عفونت های فصل سرما مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار موثر است علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، این ادویه قهوه ای کوچک منبع عالی از مواد معدنی ضروری مانند منگنز، آهن و کلسیم است.

بنابراین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در صورت سرماخوردگی مجاری تنفسی را پاک می کند.

برای این کار دو عدد چوب دارچین را حدود 5 دقیقه در یک فنجان آب جوش خیس کنید یک قاشق چایخوری لیمو، نصف قاشق چایخوری عسل و زنجبیل رنده شده را اضافه کنید.

چوب دارچین چه شکلی است؟

چوب دارچین مطابق با نام خود، به شکل یک چوب با طول متوسط 20 تا 45 سانتی متر است.

پس از برداشت پوست درخت دارچین، کشاورز پوست دارچین را به طول 20 تا 45 سانتی‌متر و عرض حدود 3 تا 5 سانتی‌متر برش می‌دهد، سپس اجازه می‌دهد تا پوست دارچین به‌طور طبیعی در زیر نور خورشید خشک شود یا خشک شود.

ارزش غذایی چوب دارچین

چوب دارچین فواید زیادی دارد زیرا منبعی غنی از مواد مغذی است طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، 2.6 گرم چوب دارچین 6.42 کالری دارد و حاوی برخی از مواد زیر است:

2.1 گرم کربوهیدرات
6.1 میلی گرم کلسیم
0.21 میلی گرم آهن
1.56 میلی گرم منیزیم
1.66 میلی گرم فسفر
11.2 میلی گرم پتاسیم
0.39 میکروگرم ویتامین A