انگشتر عقیق + قیمت خرید فروش

انگشتر عقیق به دلیل خواص فراوان آن و همچنین ظاهر جذابش به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود. انگشتر عقیق موجب افزایش رطوبت بدن می‌شود. ویژگی ضد حساسیت بودن عقیق یکی مزیت‌های درمانی آن است که عقیق را بسیار منحصر به فرد خاص می‌کند.

از آنجا که عقیق بر هورمون‌های داخلی بدن تأثیرگذار است، خانم‌های یائسه می‌توانند از انگشتر عقیق برای تنظیم هورمونی خود از آن استفاده کنند.

انگشتر عقیق + قیمت خرید فروش

انگشتر عقیق

انگشتر عقیق انگشتر عقیق برای تمام افراد مناسب است. این انگشتر برای مردان و همچنین خانم‌ها در دسترس می‌باشد. انگشتر عقیق آثار معنوی زیادی دارد که موجب شده محبوبیت زیادی پیدا کند. کشور ایران می‌تواند با ساخت انگشتر‌های عقیق بسیار جذاب و زیبا این محصول ارزشمند را به بازار‌های جهانی عرضه کند.

سنگ عقیق برای اولین‌بار به دست یک فیلسوف یونانی به نام تئوفراستوس درون رودخانه آگات یافت شد. عقیق یا Agate در دسته سنگ‌های قیمتی قرار می‌گیرد. سنگ عقیق به شکل طبیعی مابین سنگ‌های دگرگونی، سنگ‌های آتش‌فشانی و… به وجود می‌آید.

عقیق اکثر افراد را به یاد ساحران و جادوگران می‌اندازد و این به دلیل کاربرد گسترده این سنگ در زمان گذشته میان این افراد بوده است. عقیق را می‌توان از حفرات موجود در ساختمان سنگ‌های آتشفشانی استخراج کرد. تاریخچه استفاده از عقیق به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح بر‌می‌گردد. یونانیان اولین کسانی بودند که از سنگ عقیق برای ساخت زیورآلات استفاده‌ می‌کردند. استفاده از عقیق تنها در ساخت لوازم زینتی خلاصه نشد و یونانی‌ها با استفاده از عقیق برای سربازان خود مهر می‌ساختند. اشرافیان اهل اروپا مشتاق به جمع‌آوری ظروف از جنس عقیق بودند.

انگشتر عقیق مشهد

انگشتر عقیق مشهد انگشتر عقیق مشهد بسیار باکیفیت و مرغوب است. سنگ عقیق به کار رفته در انگشتر عقیق مشهد از نوع اصل است. طراحان انگشتر عقیق مشهد انگشترهایی طراحی کردند که تمام افراد با سلیقه‌های گوناگون آن‌ها را می‌پسندند چراکه این طراحان هنگام طراحی تمام نکات ظریفی را در نظر می‌گیرند.

سنگ عقیق در میان سایر سنگ‌های قیمتی از تنوع بالایی برخوردار است. تفاوت این گونه‌ها از ویژگی ظاهری و ساده تا ویژگی‌های مربوط به ساختار شیمیایی و نحوه تشکیل سنگ می‌تواند متغیر باشد. ناخالصی‌ همیشه به معنای نامناسب بودن ماده نیست بلکه در بعضی موارد همین ناخالصی‌ها خواص و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای به ماده اضافه می‌کنند. این ویژگی‌ها ممکن است تغییری در ظاهر عقیق به وجود آورند و یا موجب تغییرات عمده در خواص مادی آن شوند.

انواع سنگ‌های عقیق

  1. عقیق مجوف: حفره‌های توخالی در قسمت‌های مختلف این عقیق یکی از شاخصه‌های آن به شمار می‌آید.
  2. عقیق ژئود: یک نوع عقیق با فرایند تشکیل کاملاً ویژه است که این فرایند خواص منحصر به فردی به عقیق ژئود می‌دهد. بهترین و مرغوب‌ترین سنگ‌های عقیق ژئود در معادن مصر، برزیل و.. یافت می‌شوند.
  3. عقیق نواری یا عقیق لایه‌ای: در ساختمان این نوع عقیق یکسری نوار منظم با رنگ‌های روشن و یا تیره وجود دارند.
  4. عقیق منظره‌ای: عقیق منظره‌ای یک نوع بسیار زیبا و چشمگیر است. مناظر موجود در سطح این عقیق موجب آرامش انسان می‌شود. افرادی که عاشق مناظر درخت، دریاچه، کوه و.. هستند، به‌ شدت از انگشتر عقیق منظره‌ای استقبال می‌کنند. جالب است بدانید که عقیق منظره‌ای تمام این جذابیت خود را مدیون حضور چندین ناخالصی در ساختار خود است.
  5. عقیق چشمی: سطح عقیق چشمی شکلی شبیه به چشم انسان دارد. قسمت میانی عقیق تیره تر از سایر قسمت‌های آن است.
  6. عقیق آگوانیوا: همان‌طور که از نام این عقیق مشخص است، عقیق آگوانیوا مربوط به منطقه آگوانیوا کشور مکزیک است.
  7. عقیق آتش: با مشاهده و برسی این عقیق می‌توان تصویر آتش را درون آن دید.
  8. عقیق کوندور: خاستگاه عقیق کوندور منطقه‌ای در آرژانتین است. طرح‌های گوناگون و جذاب عقیق کوندور توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.
  9. عقیق آبدار: برای تشخیص عقیق آبدار از سایر عقیق‌ها، کارشناسان این حوزه معمولاً چند تراش نازک از این عقیق به دست می‌آورند و سپس درون این برش‌ها به دنبال آب می‌گردند.
  10. عقیق خرد شده: خمیر کوارتز خاصیتی همانند چسب دارد و نقش آن در ساختمان عقیق خرد شده چسباندن تکه‌های عقیق در کنار یکدیگر است.
  11. عقیق بوتسوانا: هنگامی که خطوط رنگی در کنار یکدیگر به‌صورت موازی قرار می‌گیرند، عمیقاً به زیبایی عقیق بوتسوانا می‌افزایند. قاره آفریقا غنی از این نوع عقیق است.
  12. و تعداد بسیار زیاد گونه‌‌های دیگری که هر یک شامل ظاهر منحصر به فرد هستند و همچنین خواص یا ویژگی‌های مختص به خود را دارند.

انگشتر عقیق اصل

انگشتر عقیق اصل مسلماً یکی از نگرانی‌های تمام خریداران انگشتر این است که انگشتر عقیق اصل را انتخاب کرده‌اند یا خیر. تنها روش رفع این نگرانی آشنایی با ویژگی‌های انگشتر عقیق اصل است. البته باید بیان کرد تنها کارشناسان باتجربه قادر هستند تا به‌صورت قطعی اصل یا تقلبی بودن انگشتر عقیق را تشخیص دهند.

اگر در هنگام خریداری انگشتر عقیق متوجه بویی از سنگ آن شدید، بهتر است از خرید خود منصرف شوید. انگشتر عقیق دارای بو اسید و مواد شیمیایی، به احتمال قوی جعلی است. به یاد داشته باشید که انگشتر عقیق اصل هیچ بویی ندارد.

عقیق مصنوعی مقاومت پایینی در ارتباط با تغییرات دما دارد و اگر سریع گرم یا سرد شود دچار شکستگی می‌شود. یک راه برای پوشاندن این ترک و شکستگی‌ها جلا دادن سطح عقیق است. این جلا دادن سطح عقیق را چرب می‌کند. پس هنگام خرید انگشتر عقیق به چرب نبودن سطح سنگ ‌آن نیز باید توجه کرد.

طبیعی است که برخی از سنگ‌های عقیق به مرور زمان رنگ خود را از دست می‌دهند. عقیق سرخ یک نمونه از آن است که پس از مدتی به رنگ حنایی در می‌آید.

هرگز در ارتباط شفافیت سنگ عقیق دچار اشتباه نشوید. سنگ عقیق اصل هرگز شفافیت منظم و بالایی ندارد، بنابراین اگر متوجه شدید سنگ عقیق بسیار شفاف است شک به تقلبی بودن آن کنید.

آتش قادر نیست سنگ عقیق اصل را بسوزاند. این ویژگی بسیار قابل اعتماد است و اگر شخصی ادعا کرد که انگشتر عقیق اصل یمنی است شما می‌توانید از او درخواست کنید تا مقاومت انگشتر را در برابر آتش برسی کند.

انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق مردانه در طرح و رنگ‌های گوناگون موجود می‌باشد. آقایان بسته به سلیقه و اندازه دست خود می‌توانند یک انگشتر عقیق بسیار مناسب انتخاب کنند. همچنین انگشتر یاقوت نیز یکی از  بهترین انگشترها در میان آقایان می باشد که خواص فوق العاده ای برای آنها دارد.

انگشتر عقیق خواص فوق‌العاده‌ای دارد که موجب شده است به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد. جالب است بدانید افرادی که تقریباً در نیمه دوم سال به دنیا آمده‌اند، بیش از سایر افراد می‌توانند از خواص انگشتر عقیق بهره‌مند شوند. از قدیم ایام مردم معتقد بودند که سنگ عقیق موجب دفع بلایا می‌شود. به همین دلیل آن را مقدس می‌دانستند و بسیار به آن علاقه داشتند. انگشتر عقیق بر بعد روحانی انسان نیز تأثیر می‌گذارد. اندوه و انرژی‌های منفی را از روم آدمی دور می‌کند. امام علی (ع) در ارتباط با خواص انگشتر عقیق می‌فرمایند که ثواب و ارزش هر دو رکعت نماز با انگشتر عقیق، با هزار رکعت نماز برابری می‌کند.