خرمای خاصی بهبهان موجود در انبار تهران آتش گرفت

به دلایلی معمولاً خرمای خاصی بهبهان به عنوان “آب نبات طبیعت” گفته می شود یک نیش از این میوه دلپذیر جوانه های طعم شما را از طریق ابعادی از طعم فوق العاده شیرین و عمیقاً غنی که یادآور کارامل است ، ارسال می کند.

بافت ظریف ، نرم و جویدنی آنها باعث می شود که آنها علاوه بر استثنایی به دسرها و غذاهای خوشمزه ، از جمله این میله های انرژی کره ای شکلات و جوانه های بروسل ، تاریخچه و خرما و دارای نشانگری باشند.

اگرچه غرق شدن دندان های شما در این رفتارهای شیرین ممکن است به نظر برسد که شما قند زیادی می خورید ، خرما فوق العاده مغذی متراکم است و ممکن است چندین فواید سلامتی را به همراه داشته باشد.

بیایید نگاهی دقیق تر به پیشینه ، مشخصات مواد مغذی و تحقیقات مرتبط با مصرف خرما بیندازیم.

در یک مطالعه ، 21 نفر که به مدت 21 روز 7 خرما در روز مصرف می کردند ، در فرکانس مدفوع پیشرفت هایی را تجربه کردند و در مقایسه با زمانی که خرما را نمی خورند ، افزایش قابل توجهی در حرکات روده داشتند.

علاوه بر این ، فیبر در خرما ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد فیبر هضم را کند می کند و ممکن است به جلوگیری از افزایش سطح قند خون پس از خوردن غذا کمک کند.

به همین دلیل ، خرما دارای شاخص گلیسمی کم (GI) است ، که اندازه گیری می کند که قند خون شما پس از خوردن یک غذای خاص  به سرعت افزایش می یابد.

یک مطالعه حیوانات نشان داد که موشهایی که از مواد غذایی مخلوط شده با خرما تغذیه می شوند ، از حافظه و توانایی یادگیری به طور قابل توجهی بهتر و همچنین رفتارهای مرتبط با اضطراب در مقایسه با آنهایی که آنها را نمی خورند.

خواص بالقوه تقویت مغز خرما به محتوای آنها از آنتی اکسیدان های شناخته شده برای کاهش التهاب ، از جمله فلاونوئیدها نسبت داده شده است.

با این حال ، برای تأیید نقش خرما در سلامت مغز ، مطالعات انسانی بیشتری لازم است.