در گذشته از قیسی دودی برای درمان دل درد استفاده می شد

هر 35 گرم (گرم) قیسی دودی خام حاوی 0.7 گرم فیبر رژیمی منبع مورد اعتماد است بر اساس برخی تحقیقات، مردم در ایالات متحده تنها حدود 16 گرم منبع قابل اعتماد از 25 تا 38 گرم فیبر مورد نیاز خود را هر روز دریافت می کنند.

قیسی برای خوردن خام بی خطر است انسان باید ابتدا میوه را بشوید سپس آن را از وسط نصف کرده و هسته آن را خارج کند.

قیسی خشک و تازه افزودنی های خوشمزه ای به ماست یا فرنی، برای صبحانه یا میان وعده هستند برخی از مطالعات به منبع مورد اعتماد نشان داده اند که به نظر نمی رسد انجماد یا کنسرو کردن قیسی ارزش غذایی آن را کاهش دهد.

توجه به این نکته مهم است که افراد باید طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنند تا مطمئن شوند که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنند.

میوه ها و سبزیجات تازه، از جمله قیسی، منابع عالی فیبر هستند فیبر حیاتی است زیرا به بدن کمک می کند سطح قند خون خود را تنظیم کند.

همچنین به هضم غذا کمک می کند، که به جلوگیری از یبوست و ارتقای سلامت کلی دستگاه گوارش کمک می کند.

علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که فیبر کافی می‌خورند کمتر در معرض ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها هستند، از جمله:

بیماری قلبی
دیابت نوع 2
بیماری دیورتیکولی یا التهاب روده
پتاسیم
قیسی یکی از بهترین منابع پتاسیم است در واقع، یک وعده قیسی می تواند تقریباً یک چهارم منبع مورد اعتماد نیازهای روزانه فرد را تامین کند.

پتاسیم یک الکترولیت است که اعصاب برای عملکرد به آن نیاز دارند و ماهیچه ها به انقباض نیاز دارند بدن همچنین برای انتقال مواد مغذی به سلول ها و دفع مواد زائد سلولی به پتاسیم نیاز دارد.

همچنین با کمک به منظم ماندن ضربان قلب در سلامت قلب نقش دارد برخی دیگر از منابع خوب پتاسیم عبارتند از:

عدس
اسکواش
آلو و کشمش
سیب زمینیها