دفتر تعاونی که به جای دفتر قباله از آن استفاده می شود

بیشتر دفتر تعاونی موجود در بازار از فرمت خط افقی استفاده می‌کنند، برخی به راحتی نمودار می‌شوند و برخی برای نوشتن انگلیسی مناسب هستند، می‌توان گفت که انواع آن کاملاً غنی هستند بنابراین، هنگام خرید، فراموش نکنید که فرمت خطوط را بررسی کنید و برای افزایش نرخ استفاده، سبک مناسب خود را پیدا کنید.

فاصله خطوط 6 میلی متری که به راحتی قابل خواندن است معمولاً “B 罫” نامیده می شود. در مقایسه با A 罫، B 罫 می تواند کاراکترهای بیشتری بنویسد. نه تنها می توان آن را با یک خط از هم برای افزایش خوانایی نوشت، بلکه برای کاربران نیز کاملاً مناسب است.

با فونت های کوچک علاوه بر این، اگر از نوت بوک با اندازه کوچک مانند A5 استفاده می کنید، اگر A 罫 با فاصله خطوط بیشتر را انتخاب کنید، فونت و حجم نوشتار نسبتا فشرده می شود، بنابراین در این زمان به شدت توصیه می شود B 罫 را انتخاب کنید.
فاصله خطوط 5 میلی متری نیز “C罫” نامیده می شود که باریک ترین فرمت در بین چندین نوع است.

اگرچه برای ترسیم جداول یا نمودارها کاملاً مناسب است، اما به دلیل فضای فشرده فشرده برای افرادی که فونت های بزرگ دارند، ناخوشایند است علاوه بر این، اگر یک دفترچه یادداشت بزرگ مانند A4 باشد و با C جفت شود، بسته به روش نوشتن، با بررسی مجدد نت ها متوجه می شوید که تعداد کلمات بسیار زیاد و شلوغ است و خواندن آن دشوار خواهد بود، بهتر است هنگام خرید با دقت ارزیابی کنید.

فاصله خطوط 8 میلی‌متری جادار است و نوشتن آن آسان است برای کسانی که می‌خواهند یادداشت‌ها را آهسته کپی کنند، به شدت توصیه می‌شود. و این نوع “U Yu” نیز نامیده می شود اگرچه نوشتن برای افرادی با فونت های بزرگ راحت است، اما برای کاربران با فونت های کوچک نیز بسیار مناسب است که علاوه بر این در فضای خالی بالای محتوای تلفظ یا ترجمه نظر خواهند داد.

با این حال، اگر خود فونت خیلی کوچک است و بیشتر آن فقط برای نوشتن چینی استفاده می شود، حیف است که فضای سفید زیادی باقی بماند.