زیتون امسال طارم و تاثیر مثبت آن بر کبد چرب

زیتون امسال طارم یک غذای قوی آنتی اکسیدانی است و رادیکال های آن باعث تخریب پلاستیک، رنگ پریدگی و تخریب آثار هنری می شوند.

در انسان، آنها به پیری و بیماری هایی مانند سکته مغزی، سرطان و حملات قلبی کمک می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول هایی در بدن شما با الکترون های جفت نشده هستند آنها در جستجوی یافتن الکترون دیگری هستند و به مولکول های اطراف بسیار واکنش پذیر و آسیب رسان هستند.

خنثی کننده رادیکال آزاد؟ آنتی اکسیدان ها آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند به طور ایمن با رادیکال های آزاد تعامل داشته باشند و برخی از الکترون های خود را از دست داده و رادیکال های آزاد را خنثی کنند.

زیتون

زیتون یک غذای غنی از آنتی اکسیدان است این بدان معناست که هر بار که آنها را می‌خورید، ارتشی از خنثی‌کننده‌های افراد خوب را به سیستم خود می‌فرستید تا به این رادیکال‌های آزاد کمک کنند تا از بین بروند.

مدیریت رادیکال های آزاد از طریق مصرف عمدی آنتی اکسیدان ها بخش مهمی از زندگی سالم است و زیتون راهی خوشمزه برای انجام این کار است.

یک عدد زیتون فقط حدود 7 کالری دارد. آنها یک “بار کالری منفی” دارند، به این معنی که شما با هضم یک زیتون کالری بیشتری می سوزانید که با خوردن یک زیتون به دست می آورید این باعث می شود خوردن زیتون یک میان وعده بسیار سالم باشد.

اسید چرب غالب در روغن زیتون یک چربی تک غیراشباع به نام اسید اولئیک است که 73 درصد از کل روغن را تشکیل می دهد 15 درصد چربی باقیمانده در زیتون چربی اشباع و 11 درصد غیراشباع چندگانه است  اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3.

چربی تک غیراشباع موجود در زیتون همان چربی خوبی است که در آجیل و آووکادو پیدا می کنید چربی های تک غیر اشباع در رژیم غذایی باعث افزایش کلسترول خوب می شود.