ماهی که با خوردن سویا تبدیل به کوسه شد

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که سویا از چی درست میشه و می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد کمک کند، اگرچه یافته‌های جدیدتر نشان داده‌اند که ممکن است اینطور نباشد در سال 2008، انجمن قلب آمریکا گفت که شواهد کافی وجود ندارد که با اطمینان بگوییم سویا خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

با این حال، برخی تحقیقات جدید جالب نشان داده است که محصولات تخمیر شده سویا مانند ناتو ممکن است در برابر بیماری های قلبی عروقی و سرطان محافظت کنند.

فیشر می‌گوید: «من اخیراً با ناتو آشنا شدم، یک ماده اصلی در ژاپن که کمتر شناخته شده است. این یک شکل خوشمزه از سویای تخمیر شده است که اغلب با برنج سرو می شود و برای صبحانه میل می شود. یکی از سالم‌ترین جنبه‌های خوردن سویا از طریق چیزی است که در بشقاب شما جایگزین می‌شود: جایگزین کردن غذاهای حیوانی با غذاهای گیاهی مانند سویا، مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش می‌دهد و مصرف فیبر را افزایش می‌دهد، که هر دو به قلب شما کمک می‌کنند.

به عبارت دیگر، نادیده گرفتن آن استیک و پختن توفو یا تمپه به جای آن یک حرکت هوشمندانه است.

سویا

بررسی 14 مطالعه دانشگاه لوما لیندا نشان داد که غذاهای سویا بر عملکرد تیروئید در افراد دارای تیروئید سالم تأثیر نمی گذارد اما، اگر تیروئید کم کار دارید، ممکن است بخواهید مراقب میزان سویا باشید.

نشان داده شده است که غذاهای سویا با جذب داروهای تیروئید توسط بدن تداخل دارند اما تنها در صورتی که در مصرف آن زیاده روی کنید، یک بررسی مواد مغذی در سال 2016 نشان می دهد.

شواهد هنوز قطعی نیست، اما کارشناسان همچنان توصیه می کنند حداقل چهار ساعت پس از مصرف سویا برای مصرف داروی تیروئید خود صبر کنید.

تمام مزایای بالقوه سویا با یک هشدار مهم همراه است: برای به دست آوردن آنها، باید فرم های حداقل فرآوری شده سویا را انتخاب کنید به تمپه، توفو، میسو و ادامام فکر کنید.

این غذاها کل بسته غذایی سویا را بدون شکر اضافه شده، چربی های ناسالم، سدیم یا مواد نگهدارنده که معمولاً در غذاهای بسیار فرآوری شده پیدا می کنید، ارائه می کنند.

فیشر توصیه می‌کند که از تمپه یا توفو برای جایگزینی گوشت در تاکو یا فلفل قرمز استفاده کنید و یک کیسه ادامام منجمد را برای میان‌وعده نگه دارید.

فرم های فرآوری شده سویا مانند جایگزین های گوشت، میله های سویا، ماست سویا یا پودرهای پروتئینی معمولاً فقط حاوی ایزوله های پروتئین سویا هستند، نه مواد غذایی از کل سویا.