پزشکان چای زرین سیلان را برای افراد مسن ممنوع اعلام کردند

کاترین تالمج، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، MA، RD، LD، می گوید: «به نظر نمی رسد چای زرین سیلان مزیت منفی داشته باشد “من فکر می کنم این یک جایگزین عالی برای نوشیدن قهوه است.

اول اینکه چای کافئین کمتری دارد کاملاً ثابت شده است که ترکیبات موجود در چای فلاونوئیدهای آن برای قلب مفید هستند و ممکن است سرطان را کاهش دهند.

اگرچه سؤالات زیادی در مورد مدت زمان دم کردن چای برای بیشترین سود و میزان نیاز به نوشیدن باقی می ماند، متخصصان تغذیه معتقدند هر چای چای خوبی است.

با این حال، آنها چای دم کرده را به بطری ترجیح می دهند تا از کالری و شیرین کننده های اضافی جلوگیری کنند.

چای نامی است که به بسیاری از دم‌نوش‌ها داده می‌شود، اما خالص‌گرایان تنها چای سبز، چای سیاه، چای سفید، چای اولانگ و چای پوئر را اصل می‌دانند. همه آنها از گیاه Camellia sinensis، درختچه ای بومی چین و هند، مشتق شده اند و حاوی آنتی اکسیدان های منحصر به فردی به نام فلاونوئیدها هستند. قوی‌ترین آنها، که به نام ECGC شناخته می‌شود، ممکن است در برابر رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سرطان، بیماری قلبی و گرفتگی عروق کمک کنند، کمک کند.

تمام این چای ها همچنین دارای کافئین و تیانین هستند که بر مغز تأثیر می گذارد و به نظر می رسد هوشیاری ذهنی را افزایش می دهد.

هرچه برگ های چای بیشتر فرآوری شده باشد، معمولاً محتوای پلی فنول کمتری دارد پلی فنول ها شامل فلاونوئیدها هستند.

چای اولانگ و سیاه اکسیده یا تخمیر می شوند، بنابراین غلظت پلی فنول کمتری نسبت به چای سبز دارند اما قدرت آنتی اکسیدانی آنها همچنان بالاست.

چای سبز: تهیه شده از برگ های چای بخارپز، دارای غلظت بالایی از EGCG است و به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است آنتی اکسیدان های چای سبز ممکن است با رشد سرطان های مثانه، سینه، ریه، معده، پانکراس و کولورکتال تداخل داشته باشند.

جلوگیری از گرفتگی عروق، سوزاندن چربی، مقابله با استرس اکسیداتیو بر روی مغز، کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری های آلزایمر و پارکینسون، کاهش خطر سکته مغزی و بهبود سطح کلسترول.