مردی که با استفاده از دستگاه نشاکار گوجه فرنگی شمش طلا پیدا کرد

گوجه فرنگی می تواند روی ساقه ها، برگ ها رشد کند و در طول سال به خوبی شکوفا شود اما باردهی گوجه فرنگی نیاز به هوای نسبتاً خنک دارد و بهتر است از دستگاه نشاکار گوجه فرنگی استفاده نمایید دمای مطلوب در روز بین 25 – 30 درجه سانتیگراد و دمای شبانه حدود 16 – 20 درجه سانتیگراد است.

اگر دمای شبانه بالاتر از 22 درجه سانتیگراد باشد، گوجه فرنگی میوه نمی دهد یا میوه بسیار کمی تولید می کند باران و رطوبت زیاد از عوامل اصلی شیوع بیماری های ریشه و برگی هستند.

بنابراین مناسب ترین فصل رشد در فصل زمستان است دوره کاشت به وسیله دستگاه نشاکار بین مهر و آذر است علاوه بر شرایط آب و هوایی برای باردهی مناسب است.

در نتیجه بازده بالا و تعداد کمی آفات بنابراین هزینه تولید کمتر از کاشت به وسیله دستگاه نشاکار در فصول دیگر است.

دستگاه

گوجه فرنگی در هر دو نوع خاک رس و شنی به خوبی رشد می کند pH مناسب (pH) حدود 5.5 – 7.0 است و خاکی با زهکشی خوب است.

گوجه فرنگی آب راکد را دوست ندارد اگر باران متوالی ببارد باید در اسرع وقت زهکشی را تسریع کند علاوه بر این، باید منبعی باشد که قبلاً در 1-2 سال گذشته هرگز گوجه فرنگی کاشته نشده باشد زیرا بیماری های حشرات انباشته می شود و پیشگیری و ریشه کنی آن را دشوار می کند.

در زمستان کاشت گوجه فرنگی به وسیله دستگاه نشاکار راحت تر است اما مصرف گوجه فرنگی محدود به یک فصل نیست از این رو تلاش می شود تا در فصول تابستان و بارندگی، گوجه فرنگی در خارج از فصل پرورش داده شود.

که مشکل مهمی است دمای هوا به خصوص در ماه های مارس، آوریل و اردیبهشت باعث ریزش گل های گوجه فرنگی می شود، نه باردهی، بلکه به این دلیل که قیمت محصول در پایان تابستان بسیار بالاست.

بنابراین، کشاورزان مایل به ریسک کاشت به وسیله دستگاه نشاکار هستند راه های مختلفی برای رفع مشکل عدم باردهی گوجه فرنگی های کشت شده در تابستان وجود دارد.